wtorek, 1 marca 2016

SPAGHETTI Z RUKOLĄ I RICOTTĄ


Tym razem szybkie danie wegetariańskie dla miłośników makaronu.









 

Dla 4 osób

Przygotowanie: 20 minut

• 700 g rukoli

• 2 łyżki oliwy z oliwek

• 2 ząbki czosnku

• 3 łyżki bazylii

• ½ czerwonej papryczki chili

• 270 g spaghetti

• 6 cl oleju

• 140 g ricotty

• Sól, pieprz

 

Rukolę umyj i osusz. Posiekaj połowę listków. Bazylię umyj, osusz i drobno posiekaj. Czosnek obierz i posiekaj.

W rondlu rozgrzej 2 łyżki oleju. Wrzuć posiekany czosnek. Dodaj posiekaną bazylię i całe liście rukoli. Przykryj i duś na wolnym ogniu przez około 1-2 minuty. Zmiksuj. Dodaj oliwę z oliwek, połowę posiekanej rukoli i drobno posiekaną papryczkę chili. Dopraw solą i pieprzem. Zmiksuj aż do uzyskania konsystencji sosu. Odstaw na bok.

Ugotuj spaghetti w dużej ilości osolonej wody. Odcedź. Wymieszaj z sosem z rukoli.

Ubij ricottę widelcem, domieszaj ją do spaghetti z resztą posiekanej rukoli.


2 komentarze:

  1. Świetny pomysł na obiad! Jako makaroniarz jestem absolutnie zachwycony! Mimo, że te składniki goszczą u mnie na co dzień w kuchni, to nigdy bym nie wpadł, żeby stworzyć z nich taką pastę. Skuszę się na pewno i dorzucę chyba jeszcze orzechy włoskie, bo coś czuję, że będą świetnie pasować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łukasz,
      Pięknie dziękuję za miły komentarz, tym bardziej, że dopiero zaczynam «blogować », więc miło jest otrzymać komentarz od kogoś dużo bardziej doświadczonego, kto w dodatku prowadzi tak piękny blog kulinarny!
      Z orzechami jeszcze tego dania nie próbowałam, ale wydaje mi się, że to fajny pomysł, następnym razem dodam orzechy. Uważam, że mężczyźni mają w kuchni na ogół więcej fantazji niż kobiety i nie boją się improwizować i próbować różnych nowych połączeń smakowych.
      A ja dzisiaj zajrzałam do twojego bloga i zamierzałam też skomentować twoją niezwykle oryginalną „kanapkę inżyniera”, bardzo oryginalny pomysł i prezentacja!
      Pozdrawiam
      Angie

      Usuń